Rząd chce rozbudowy infrastruktury dla intermodalu.


Rekordowe inwestycje na polskiej sieci kolejowej są kluczowe by transport szynowy stał się konkurencyjny wobec przewoźników drogowych. W strategii rządowej przewidziano także rozbudowę infrastruktury intermodalnej.
Obecnie jedną z przyczyn niewielkiego udziału kolei w przewozie kontenerów w Polsce jest zły stan techniczny wielu linii kolejowej i w konsekwencji niska prędkość przewozów. Tymczasem dla tej formy transportu czas dostawy jest kluczowy.
 
Jak wyjaśnia Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, w Strategii Rozwoju Transportu do 2020 r. (z perspektywą do 2030 r.) przewiduje się realizację działań, które mają służyć zapewnieniu wzrostu udziału transportu intermodalnego w przewozach ładunków.
 
Planowanie działania obejmują modernizację i rewitalizację kolejowej infrastruktury liniowej i punktowej, wykorzystywanej w systemie przewozów intermodalnych, modernizację i rozbudowę istniejących terminali intermodalnych oraz budowę nowych terminali i regionalnych centrów logistycznych. Przewiduje się też uzupełnienie istniejących węzłów multimodalnych o drogowe i kolejowe połączenia lotnisk z transportem drogowym i kolejowym.
 
Więcej…