Wspólny bilet na koleje: zmarnowano 3 lata, podpisz petycję aby ruszył w tym roku.


Szanowni Państwo,
 
W październiku 2012 r. ówczesny minister Sławomir Nowak wydał rozporządzenie skrótowo nazywane krajowym planem transportowym. Znajduje się w nim zapis o tym, że do 2016 roku powinien zostać wdrożony informatyczny system rozliczeń sprzedaży biletów, umożliwiający sprzedaż jednego biletu na podróże odbywane pociągami różnych przewoźników (z przesiadką).
 
Tuż po wyborach zapytaliśmy ministerstwo o to, co w ciągu 3 lat zrobiono, aby ten zapis zrealizować. Z odpowiedzi wynika, że… nic.
 
Więcej o tej sprawie piszemy tutaj >>>
 
Uważamy, że wspólny bilet to bardzo ważne zadanie, bo brak takiego rozwiązania (stosowanego powszechnie w świecie) zniechęca pasażerów do kolei.
 
Bo muszą tracić czas na stanie w kilku kasach, płacić drożej, bo przy każdej przesiadce taryfa naliczana jest znowu od 0 km, bo czasami nie starcza czasu na zakup biletu i trzeba dopłacać za zakup w pociągu. Zdarza się, że podróżujący muszą kupić nowy bilet, ponieważ mają bilet kupiony u innego przewoźnika, a nie każdy orientuje się w gąszczu kolejowych spółek.
 
Czy to wszystko powinno obchodzić pasażera?
Przecież powinien raz stać w kasie i dostać bilet na całą podróż, naliczony od całej długości trasy. A dzielić przychód na poszczególnych przewoźników powinny w 21 wieku komputery. To skandal, że 15 lat od podziału kolei na spółki jeszcze takiego systemu nie wprowadzono.
 
Dlatego zwracamy się z prośbą o podpisanie petycji do Ministra Infrastruktury i Budownictwa w tej sprawie. Mamy nadzieję, że nowy, 2016 rok pozwoli zrealizować chociaż ten jeden postulat.
 
Petycję można podpisać tutaj >>>>
 
Oprócz tego CZT w ramach projektu „Kolej na dobrą kolej” zbiera podpisy pod petycjami w sprawie poprawy oferty kolejowej w ośmiu województwach oraz na dwóch liniach dalekobieżnych. Zachęcam do podpisania wszystkich petycji za pomocą przycisku – PODPISZ WSZYSTKO >>>
 
Twój podpis przyczyni się do uzdrowienia polskiej kolei!
 
* Kolej na dobrą kolej jest wspólną inicjatywą Instytutu Spraw Obywatelskich (INSPRO) i Centrum Zrównoważonego Transportu (CZT)