Prezes PKP Cargo: dla kolei mogą być tylko lepsze czasy


UE wyznaczyła azymut i nie neguje się logiki tego procesu. Ruch towarowy z dróg musi w większej mierze być przenoszony na kolej, bo ta jest tańsza, mniej kolizyjna i bardziej przyjazna dla środowiska – mówi Adam Purwin, prezes zarządu PKP Cargo, w rozmowie z wnp.pl.
 
Prezes odpowiedział również na pytanie, które często słyszymy w trakcie naszej kampanii:
 
Czy kolej nie przegrywa już na starcie z transportem samochodowym? Jak mówi pewien profesor: nie dowiezie przecież kefiru do „jego” sklepu.
 
– Każdy środek transportu w usłudze logistycznej ma swoje miejsca. Samochody są stworzone do obsługi ostatniej mili. Ale kiedy mówimy już o większych odległościach czy połączeniu dużych ośrodków przemysłowych, nie ma lepszego rozwiązania niż kolej plus sprawna infrastruktura przeładunkowa.
 
Z punktu widzenia optymalnego transportu trudno nazwać normalną sytuacją, w której 50 ciągników siodłowych z kontenerami rozjeżdża nam kilkaset kilometrów dróg, emitując duże ilości dwutlenku węgla, podczas gdy tę samą ilość kontenerów można transportować jedną lokomotywą, a na ostatniej mili rozwieźć do końcowych odbiorców samochodami.
 
 
Więcej: wnp.pl