PKP LHS: Polska skorzysta na tranzycie przez Kazachstan


1 miliard złotych na inwestycje w linię szerokotorową, 250 pociągów w 2017 roku i 800 tys. TEU, prognozowane w 2020 roku – to liczby przedstawione w Katowicach przez organizatorów TMTM – jednej z odnóg Nowego Jedwabnego Szlaku.

 

Trasa pozwala na transport towarów koleją z Chin do Europy Zachodniej. Dzięki modernizacji LHS i potencjałowi Euroterminala w Sławkowie, który jest najdalej na Zachód wysuniętym punktem linii szerokotorowej w Europie, Polska i Śląsk mogą skorzystać na rozwoju wymiany handlowej.

 

Transport kontenerów rośnie u nas w tempie kilkudziesięciu procent rocznie – mówi Zbigniew Tracichleb, prezes zarządu spółki PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa, która współtworzy trasę TMTM. – Dzięki uruchomieniu nowej stacji przeładunkowej Dostyk, położonej w Kazachstanie, przy samej granicy z Chinami oraz dzięki realizowanym przez nas inwestycjom na linii szerokotorowej liczymy, że przewozy te będą nadal wzrastały. Skorzystają na tym nie tylko spedytorzy i przewoźnicy, ale również budżet państwowy, ponieważ to do Polski trafią opłaty celne z importu towarów tym szlakiem – dodaje prezes Zbigniew Tracichleb.

 

Więcej – Rynek Kolejowy