PKP PLK ignoruje wyrok Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości w 15 województwach


Pomimo wyroku Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości z 30 maja 2013 uśrednione stawki za trasy pociągów wzrastają w 15 z 16 województw.
 
Opłaty za kursujące często po torach w złym stanie technicznym pociągi są na poziomie zaporowym i skutkują obserwowanym od kilku lat stałym trendem spadku przewozów pasażerskich w Polsce w transporcie kolejowym.
 
Pomimo jasnych zapisów wyroku ETS zabraniającego zarządcom torów w UE wliczania do opłat amortyzacji, PKP PLK bez ceregieli właśnie amortyzację wlicza do opłat. I kwota ta w skali całego rynku obejmującego przewoźników towarowych (np. intermodalnych, którym w ostatnich latach PKP PLK zniosła upusty cenowe) czy pasażerskich (pozbawionych obowiązującego jeszcze w 2013 r. 25% rabatu w pierwszym roku kursowania za nowo uruchamiane pociągi) wynosi zapewne nawet więcej niż zysk grupy PKP SA.
 
Więcej: CZT