MeryTORYcznie


Najczęściej komentowane


Ostatnio komentowane

Margrethe Vestager, unijna komisarz ds. konkurencji, poinformowała, że przyspiesza dochodzenie antymonopolowe i antykartelowe przeciwko europejskimi producentom ciężarówek. Komisja podejrzewa kilku producentów ciężarówek o ustalanie cen i działania przeciwko wolnej konkurencji. Kartele duszą innowacje w bezpieczeństwie i oszczędności paliwa.   Ruch Komisji nie był niespodziewany dla sieci Transport i Środowisko [w

2 komentarze to “Słodki zapach kartelu: dlaczego producenci ciężarówek są przeciw czystszym i bezpieczniejszym tirom”

  1. Guest napisał(a):

    Niestety wykorzystanie ciągników siodłowych z naczepami jest najszybszym środkiem transportu, najpewniejszym i zapewniającym ciągłość budowy. Pociągi niestety jeszcze dłuuuuugo nie będą w stanie konkurować z transportem drogowym.

  2. to nie do końca tak napisał(a):

    1. Zmowa kartelowa dotyczy ustalania cen i dat premier nowych generacji ciężarówek wprowadzanych na rynek w związku z kolejnymi normami emisji spalin EURO.W postępowaniu prowadzonym przez KE, nie ma mowy o ustalaniu przez koncerny rozwiązań nieekologicznych ani efektywności paliwowej, bo: 2. obowiązująca od tego roku norma EURO 6 znacznie obniża emisję szkodliwych substancji do atmosfery, zresztą wystarczy się przyjrzeć co wylatuje z rury wydechowej ciężarówki lub autobusu starszej generacji, a co wypuszcza z tłumika pojazd ze znaczkiem EURO 6 na kabinie. Dymiących spalin nie widać, jest ciepłe powietrze i para wodna (tak, szkodliwe tlenki azoty zamieniane są w azot i wodę). Łatwo też znaleźć w internecie porównanie kolejnych norm EURO, np tu. http://www.volvotrucks.com/trucks/poland-market/pl-pl/trucks/environment/Pages/Euro6.aspx i tu: http://noxy.eu/pl/normy-technologia-scr/, na marginesie: EURO 6 staje się też popularne na innych kontynentach mimo, że tam ta norma nie obowiązuje (ciekawe porównanie emisji spalin teraz i 40 lat wczesniej) https://toxfreeblog.wordpress.com/2014/09/22/australias-first-euro-6/ 3. efektywność paliwowa ciężarówek stoi obecnie na bardzo wysokim poziomie, co więcej producenci ciężarówek i naczep prześcigają się w oferowaniu coraz oszczędniejszych silników i wyrafinowanych technologicznie rozwiązań zmniejszających zużycie paliwa – jest tego całe mnóstwo: skrzynie biegów współpracujące z GPS które potrafią np. wyłączyć bieg przed szczytem wzniesienia http://www.scania.com/products-services/trucks/safety-driver-support/driver-support-systems/active-prediction/, pakiety aerodynamiczne naczep i samochodów (np. http://www.wabco-auto.com/pl/produkty/products_by_category_type/aerodynamics specjane oprogramowanie skrzyń biegów i silników i wiele, wiele innych. Producenci ciężarówek prowadzą również szkolenia dla kierowców z eko drivingu oraz organizują międzynarodowe konkursy oszczędnej jazdy (np. Renault OPITFUEL) 3. efektywność paliwowa samochodów ciężarowych stoi na bardzo wysokim poziomie, wystarczy porównać sobie zużycie paliwa w przeliczeniu na tonę 1,5 tonowego samochodu osobowego z półtoralitrowym sinikiem, a 40 tonowego zestawyz 13 litrowym motorem. Średnie zużycie paliwa nowej ciężarówki to ok. 29 litrów na 100 km, przy ekonomicznej jeździe możliwy jest wynik nawet poniżej 24 na 100 km. Co ciekawe efektywność paliwową można by polepszyć rezygnując z rozwiązań pro eko (EGR, SCR, DPF) – ale zgadzam się, że większą wartością jest czystość spalin.

User’s Age is:

Leave a Reply

Projekt Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) dla woj. mazowieckiego nie zawiera priorytetu inwestycyjnego dla kolei. W największym polskim województwie niskoemisyjny transport ma być wspierany tylko w miastach. Roboczy projekt mazowieckiego RPO 2014-2020, który widzieliśmy, nie planuje wspierania regionalnych projektów kolejowych. Poprawa spójności transportowej regionu oraz jego powiązania z transeuropejską siecią TEN-T

5 komentarzy to “Marszałek Struzik nie chce wspierać kolei?”

  1. kiero1 napisał(a):

    A co ma wspierać ? Coś co przy -5 stopniach pada jak mucha po azotoksie ? To forum też zresztą jakoś zamarło. Znak czasu…

  2. Driver zawodowy napisał(a):

    I BARDZO DOBRZE ŻE FORUM ZAMARŁO KIERO1 ,MAM NADZIEJĘ ŻE UMRZE CAŁKOWICIE TA POPIERDOLONA STRONA ,DLATEGO PISZĘ DO WSZYSTKICH KTÓRZY PRZEZ PRZYPADEK TUTAJ TRAFILI ,NISZCZCIE I BANUJCIE TĄ STRONĘ W CHOLERE BO TO CO ONI TU WYPISUJĄ TO POPIERDOLONE GŁUPOTY A ZAŁOŻYCIEL TEJ AKCJI TO PRAWDZIWY MEGA CHUJOPIZDOCHLAST KTÓRY ONANIZUJE SIĘ NA WIDOK POCIĄGÓW. A TAK BTW. TO W POCIĄGACH ŚMIERDZI SZCZOCHAMI I INNYMI ODCHODAMI ,TAK POJEBUSY ,TEN SMRÓD I TE ODCHODY ROBIĄ CI SAMI KATOLE I EKOLODZY KTÓRZY TERAZ SĄ W WASZEJ ŚWIĘTEJ KURWA AKCJI HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA BANDA SZMACIARZY ,BRUDASÓW ,LUJÓW I NIEROBÓW ,MOŻNA BY RZEC ŻE CAŁA TA AKCJA TO ELEKTORAT PSEUDOZIELONEGO SPERMOLUDKA Z FUNDACJI KOCHAJMY ZIELONYCH SKURWIELI I OOOOOOJCAAAA RYDZYKA AHAHAHAHA. CIĘŻARÓWKI ZAWSZE GÓRĄ 😀

  3. kiero1 napisał(a):

    No proszę…tamten chamski wpis jednak ktoś wywalił,czyli jeszcze tli się tu jakieś życie 🙂

  4. xxx napisał(a):

    A co jest do wspierania ? Koleje w których średnio co rok dochodzi 2-3 katastrof ? Koleje przez ,które co roku giną ludzie?
    Jak ktoś nie wieży, że tak jest to tutaj jest lista katastrof kolejowych w Polsce w latach 1907-2012: http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofy_kolejowe_w_Polsce

User’s Age is:

Leave a Reply

Program Infrastruktura i Środowisko powinien mocniej stawiać na zrównoważony transport. Należu usunąć z niego w całości lotnictwo, żeglugę śródlądową, a w korytarzach transportowych prowadzić takie inwestycje, żeby udział kolei wzrastał kosztem transportu drogowego. Nie można zapominać o walce z ubóstwem transportowym i transporcie rowerowym. Ważna jest też budowa systemy ładowania

4 komentarze to “POiŚ do poprawki: jasno zapisać priorytet dla kolei, usunąć lotnictwo i żeglugę śródlądową”

  1. Sebastian napisał(a):

    Całkowicie się zgadzam z uwagami przeprowadzonymi przez INSPRO. Napisane uwagi są bardzo trafne. Gratulacje!
    Też czytałem projekt tego dokumentu i też zgłosiłem uwagi. Jest on pełen sprzeczności. Z jednej strony autorzy deklarują realizację różnych dokumentów. Dotyczą one zwiększenia działań w kierunku transportu bardziej przyjaznego środowisku. Chodzi i rozwijanie głównie transportu kolejowego. A z drugiej strony zakładają zmodernizowanie (zbudowanie) większej ilości dróg niż linii kolejowych. Ponadto tyle samo zadań do realizacji jest w przypadku infrastruktury drogowej i kolejowej.

  2. adam napisał(a):

    Nie wiecie nic o transporcie i klepiecie w koło te wasze tiry na tory , z osobówek do PKSu jak nie dajecie rady OGARNĄĆ ruchu drogowego !!! W Szwecji poruszają się zestawy 25 m i dcm 60 ton i jest tam najbezpieczniej na dogach !!! Odpowiednia siec dróg i nikt nikomu nie będzie przeszkadzał !!!!!!!!!!!

  3. Driver zawodowy napisał(a):

    TAK KURWA USUŃCIE OPRÓCZ CIĘŻARÓWEK ,LOTNICTWA I ŻEGLUGI (STATKÓW) SWOJE ZRYTE I TĘPE MÓZGI ,NAJLEPIEJ ZLIKWIDUJCIE CAŁĄ MOTORYZACJE I ZASTĄPCIE JĄ POCIĄGAMI W KTÓRYCH BĘDZIE ŚMIERDZIEĆ DO ZRZYGANIA SIĘ WASZYMI EKOLOGICZNYMI ODCHODAMI ,TAAK ,NAPEWNO BĘDZIE WTEDY BAAAAARDZO EKOLOGICZNIE ,JA PIERDOLE CO ZA KURWA TOTALNE OSZOŁOMY ,NIGDY WAM SIĘ TO NIE UDA CHOĆBYŚCIE KURWA NIE WIEM JAK CHCIELI ,NO A TERAZ MÓZGOJEBY ,JAZDA DO ZBIOROWEJ ORGII SEKSUALNEJ W MARZENIACH O KOKOKOLEJI ,ADIOS PSYCHOPATOS HAHAHAHAHA 😀

User’s Age is:

Leave a Reply