W ostatnim tygodniu ubiegłego roku poprosiliśmy Was o telefonowanie do Premiera celem wyjaśnienia, co dzieje się z pismami od nas z prośbą o odebranie petycji. Zdecydowaliśmy się prosić Was o pomoc po kilu miesiącach braku reakcji Kancelarii Premiera i wielu pytaniach z Waszej strony, jaka jest reakcja na petycję. W komentarzach i mailach otrzymaliśmy od Was ponad 50 potwiedzień wykonania tych telefonów. Przekazywaliście informacje o różnych reakcjach – milczących telefonach, informacji o przemeblowaniu w Kancelarii, trudnościach w odnalezieniu pisma, wreszcie o przekazaniu sprawy do Ministerstwa Transportu. Dziś otrzymaliśmy kopię tego przekazania – nastąpiło ono pismem datowanym we czwartek 29 grudnia, czyli trzeciego dnia trwania naszej telefonicznej akcji. Przypomnijmy – chodzi tu o pisma z 2 sierpnia i 18 października. Tak więc teraz czekamy na odpowiedź z Gabinecie Politycznym w Ministerstwie Transportu (jeżeli ktoś chciałby zadzwonić również tam – zachęcamy,  tel. 22 630 11 05). Dodajmy – nie czekamy od 29 grudnia, bowiem prośbę, aby wobec milczenia Kancelarii Premiera to minister Sławomir Nowak w imieniu rządu odebrał tę petycję, dołączliśmy do listu gratulacyjnego z okazji objęcia stanowiska, wysłanego 22 listopada. Jak na razie pozostała ona bez odpowiedzi.


Dlaczego do Premiera?


Otrzymaliśmy też kilka zapytań, dlaczego chcemy, aby petycję odebrał Premier, a nie kierujemy jej od razu do ministerstwa odpowiedzialnego za transport. „Tiry na tory” to nie tylko postulat dotyczący transportu. To przede wszystkim postulat dotyczący jakości środowiska, w którym żyjemy, ale także zdrowia oraz finansów publicznych. Choć w kształtowaniu polityki transportowej wiodącą rolę odgrywa ministerstwo transportu, wymaga współdziałania innych ministerstw i uchwala go Rada Ministrów. Wcielenie w życie zasady „tiry na tory” będzie dużą zmianą polityczną. Dlatego wydaje nam się, że apelowanie na szczeblu premiera wydaje nam się właściwe.


One Response to “Zadzwoń do Premiera c.d.”

  1. Cezarykr napisał(a):

    Dzisiaj przed południem zadzwoniłem do Departamentu Skarg i Wniosków. Grzecznie odpowiedziano mi, żebym dzwonił do pana Nowaka. A gdzie pan Nowak każe zadzwonić? Obywatel Cezary (pomorskie)

User’s Age is:

Leave a Reply