Zapraszamy do wysłuchania audycji dotyczących kampanii „Tiry na tory”.

16 maja cele kampanii wyjaśniał Wojciech Makowski. Można jej posłuchać tu. 19 maja z kolei odbyła się debata. O pomyśle idei kampanii rozmawiali Rafał Milczarski ze Związku Niezależnych Przewoźników Drogowych, Maciej Wroński z Ogólnopolskiego Związku Pracodawców Transportu Drogowego oraz Wojciech Makowski z kampanii „Tiry na tory”. Audycji można posłuchać tutaj.

27 maja kampania „Tiry na tory” po raz kolejny tematem „Popołudnia z Jedynką”. Cele kampanii przybliżał Rafał Górski, prezes Instytutu Spraw Obywatelskich. Materiału można posłuchać tutaj.


55 komentarzy to “O akcji „Tiry na tory” w Radiowej Jedynce”

  1. 12 napisał(a):

    Panie Sojka, ostatnio musiano na pana koncert wieść całe wyposażenie naczepą- naczepami (po waszemu TIR'em/tirami) proponuję następnym razem zorganizować koncert gdzieś na torach kolejowych, lub na dworcu pkp , bo wtedy łatwo będzie można całe te pana graty przewieść koleją. Jeśli jednak wybiera pan koncerty w  miejscach gdzie brak linii kolejowej to proponuję aby pańscy menagerowie załatwiali transport busikami lub samochodów kombi z przyczepkami, ( na pewno będzie taniej bezpieczniej, szybciej i ekologiczniej, 100 samochodów przecież przewiezie to samo co 1 wiekszy)lub niech pan wozi taczkami. To samo tyczy się wszystkich artystów co z taką  wielką aprobatą rzucili sie w tą kampanię. Proszę być konsekwentnym i na koncerty  nie wynajmować , dużych aut.

    • Fakdsystem napisał(a):

      wieść – to znaczy wiadomość, pogłoska, fama
      wieźć – transportować ludzi lub przedmioty, poruszając się odpowiednim środkiem lokomocji;
      Proponuje od „artystów” wymagać dobrego  przedstawienia bądź koncertu a od przewoźników wożenia towarów tak aby nie uprzykrzały ludziom życia i nie zanieczyszczały środowiska. Na całym świecie problem transportu drogowego jest coraz większy więc jesli ktoś jest w miarę inteligentny już w tej chwili może się zorientować, że budowanie dróg nie rozwiąże problemu!
      Amen

      • 12 napisał(a):

        Trzeba ograniczać ruch, wszystkim także tobie i twoim znajomym, proste, . Mniej pojazdów wogóle= mniej problemów.

    • zwanjura napisał(a):

      ….powinno być pisane przez Y….

  2. sami napisał(a):

    dobre 12 bardzo dobre pozatym uświadomcie sobie amatorzy ile Niemcy zarabiają na tranzycie dużych samochodów >>>>> jeden przelot Polska Olszyna do granicy z Holandią za 5 osi >>> 144 EUR <<< z powrotem to samo czyli 288 EUR — za jeden SZNYT – tyle pokazuje automat do TollCollect'a. I teraz amatorzy zastanówcie sie ile biedna wydymana Polska mogłaby zarobić gdyby nasza infrastuktura choćby troche przypominała tamtejszą. Budujmy autostrady AMATORZY a nie pierdolmy głupot i nie traćmy czasu na takie obeszczane akcje jak wasza. pozdro

    • tirynatory napisał(a):

      Bo Niemcy wiedzą, że koszt przejazdu towarów drogami jest większy np. o koszty zewnętrzne. A pieniądze na obie gałęzie transportu są wyrównane. Nie jak w Polsce gdzie gdzie stosunek na niekorzyść transportu koleją wynosi 1:10.

      • majki napisał(a):

        Transport kolejowy w Niemczech jest dotowany, kolej na siebie NIE zarabia bo nie jest konkurencyjna względem przewozów drogowych.
        Nie wiem z jakiej paki mielibyśmy w Polsce pompować pieniądze w tego dinozaura jakim są spółki i spółeczki pkp skoro są lepsze rozwiązania?

        • Konrad napisał(a):

          Mylisz pojęcia. Dotowana jest infrastruktura kolejowa. DB Schenker zarabia na siebie 😛

          U nas jest chora sytuacja. PLK zajmujące się infrastrukturą kolejową
          jest własnością jednej ze spółek (PKP Intercity) i jego zadaniem jest
          zarabiać jako firma. Dostaje mało dotacji z budżetu państwa.

          W drogach jest inaczej. GDDKiA jest operatorem dróg (infrastruktury).
          Dostaje pieniądze z pańswa oraz opłat drogowych. Ma też gwarancje
          rządowe na kredyty i wkład własny do projektów unijnych.

          Zauważyłeś różnicę? Jest to chora sytuacja, która nie pozwala się rozwijać kolei.

        • QLYO napisał(a):

          JAKIE!?

    • QLYO napisał(a):

      Do szkoły na edukacje tak jak ten powyżej!
      P.S. U niemców autostrady są przejezdne!
      P.S. 2. NIGDY NIE WIDZIAŁEM TIRA, W KTÓRYM PRZYNAJMNIEJ JEDNA OPONA NIE BYŁA BY ŁYSA!
      P.S. 3. KIEROWCY TIRÓW POWODUJĄ KILKA BARDZO NIEBEZPIECZNYCH SYTUACJA NA KAŻDYM 100KM ODCINKU!!! TO MOJE DOŚWIADCZENIE OD KIEDY POSIADAM PRAWKO (PONAD 25 LAT)
      P.S. 4. TIROWCY! WALCZCIE O SWOJE! IDŹCIE DO SZKÓŁ I NAUCZCIE SIĘ KULTURY WTEDY ŁATWIEJ WYWALCZYCIE ROZSĄDNE ROZWIĄZANIA!!!
      POZDRAWIAM

      • majki napisał(a):

        Nie musisz tak się unosić w swoim świętym oburzeniu. Co do punktu 3 mam małą uwagę, na tym samym odcinku kierowcy samochodów osobowych spowodują tych sytuacji co najmniej kilkanaście, jeśli nie kilkadziesiąt. Resztę pominę milczeniem.

      • Luke napisał(a):

        Wypadki ciężarówek powodują o wiele większe utrudnienia aniżeli osobówek. Trzeba czekać na dźwigi żeby usunąć np z rowu, a osobówkę przepchają strażacy, albo sami ich właściciele. Straty dla infrastruktury są większe, więcej kopcą i pchają się na drogi dla nich za wąskie. Używajcie mózgów kierowcy tirów, miejcie świadomość że jedziecie zawalidrogą, która powoduje dużo utrudnień i strat wśród pozostałych użytkowników dróg. Przez Was inne pojazdy muszą spalić więcej paliwa wlokąc się za wami.

        • zdzichu napisał(a):

          i do kogo masz pretensje do kierowcy ktory pracuje na zycie, jak kiedys dorosniesz i pojdziesz do pracy to zrozumiesz, to chyba nie kierowcy wina ze ma waska droge, wiekszosc wypadkow w polsce i to nie wazne czy z ciezarowka czy osobowka, nie mialo by miejsca gdybysmy mieli dobra siec drogowa,

      • zdzichu napisał(a):

        Ad.2 to chyba ostatni raz widziales tira 25lat temu, jedyna lysa opone jaka mozesz znalesc na zestawie to moze byc jedynie zapas, i to juz nie, teraz chyba zaden przewoznik nie ryzykuje wymiany opon w niemczech, inna sprawa dotyczy samochodow poruszajacych sie po kraju, ale ich chyba ta akcja nie dotyczy. 
        Ad.3. ciekawe jakich?
        Ad.4. Naprawde. co jak co ja posiadam wyksztalcenie zawodowe ktore mi w zupelnosci wystarcza, to powiedz mi co maja robic moi znajomi ktorzy pokonczyli studia i sa bezrobotni albo zarabiaja do 1tys zl. a ja prosty cham z tira z zawodowka, zarabiam srednio ok 4tys zl miesiecznie. i co to byl blad ze nie chcialo mi sie uczyc i teraz w wieku 25 lat stac mnie na godne zycie i nie jestem bezrobotnym z wyzszym wyksztalceniem, to cie tak boli? takimi tekstami pokazujesz tylko swoj poziom, kierowca to zawod, a nie kategoria czlowieka, kazdy kierowca jest inny jak w kazdej grupie zawodowej, i wrzucanie wszystkich do jednego wora swiadczy tylko o tym jakim jestes arogantem.

        • kasia33fj napisał(a):

          Dziecko kochane, jaki Ty młody jesteś! Nie miałam o tym pojęcia:)
          O, jak mnie denerwuje, że gros ludzi uważa kierowców ciężarówek za tępaków. A co ma do rzeczy wykształcenie? No co??? Mamy tylu prostaków po studiach i tylu kulturalnych ludzi bez studiów. Jakie to ma znaczenie, czy ktoś ma dyplom ukończenia szkoły wyższej? Każdy robi ze swoim życiem to, co uważa za słuszne. Proste to jak budowa cepa.

          • zdzichu napisał(a):

            no to ja moze dam przyklad jeden, mam dobrego kolege po studiach ktory jest kierowca, nie popracuje dluzej niz 2 miesiace w jednej firmie bo go zwalniaja, bo papierow nie pilnuje, non stop pijany, w rosji juz stracil prawo jazdy, caly czas jezdzil wygrzany, nie bylo dnia zeby sie wieczorem nie napil, wiec poki co kolejny dowod na to ze wyksztalcenie nie ma nic do tego. a no i czlowiek wyksztalcony potrafil z gorki rozpedzac sie taka ciezarowka do 140km/h a chyba nie musze tlumaczyc nikomu co sie moglo stac przez taka glupote. 
            a no wcale nie taki mlody:) pozdrawiam serdecznie:)

          • kasia33fj napisał(a):

            A mój kolega z klasy skończył studia i pracuje jako kierowca ciężarówki. Bodaj 3 lata pojeździł po Europie, ale odszedł z firmy, bo nie mógł znieść rozłąki z rodziną. Teraz jeździ po kraju. Robi to, co lubi. To lepsze niż duszenie się w garniturze, którego się nienawidzi. Pewnie masz rację – ludzi boli to, że kierowca nie musi skończyć studiów, żeby zarabiać dobre pieniądze. Bo dzisiaj pieniądze to bóg.

          • zdzichu napisał(a):

            ja Kasiu za 2 miesiace mam swoj slub i pewnie po nim tez bede chcial byc czesciej w domu, ale na kraj nie wroce, pare lat temu jezdzilem po calej polsce, i smialo moge powiedziec ze na miedzynarodowce mam wiecej czasu i jade wypoczety, nawet teraz wrocilem w piatek i na razie mam wolne pewnie do konca tygodnia,a ja mam kolege ktory pracujac w moim zawodzie skonczyl studia zaoczne i dalej byl kierowca z wyzszym:)

      • tirowiec napisał(a):

        odp1 Chyba dawno nie byłeś w Niemczech
        odp2. Mam wrażenie że widziałeś tylko jedną ciężarówkę.
         odp3 Poczytaj statystyki,totalna bzdura.
        odp 4 Wśród kierowców jest wiele wykształconych i kulturalnych ludzi

  3. Kaduk napisał(a):

    Gdyby nie tiry to nie mielibyście co jeść….helikopterami przecież jedzenia nie dowożą do sklepów….ale do hipermarketów to pierwsi….achhh szkoda gadać…pozdrawiam wszystkich „dużych” Mobilków….szerokości

  4. kaduk napisał(a):

    Gdyby nie tiry to nie mielibyście co jeść….helikopterami przecież jedzenia nie dowożą do sklepów….ale do hipermarketów to pierwsi..a pocztę chcecie dostawać na czas? Star Wars raczej nie podejmie się tej fuchy…achhh szkoda gadać…pozdrawiam wszystkich „dużych” Mobilków….szerokości

    • Konrad napisał(a):

      Przeczytaj czego dotyczy petycja. Przeczytaj ze zrozumieniem. Chodzi o tranzyt. Ja jestem też za przewozami np lodówek z Gdańska do Krakowa lub Rzeszowa. Dorzucić też można cały przewóz kontenerów z portów.

      • 12 napisał(a):

        Tranzytów tak, ale tylko towarów o dużych ilościach (masowych) organizowanie specjalnej logistyki  kolejowej i innej, dla drobnicy mija sie z celem i zwiększa dodatkowe koszty, i to mocno. W Polsce transport krajowy a także import to prawie wyłącznie drobnica.  Załóż firmę produkcyjną i spróbuj sprzedać towar klientowi dostarczając go tylko koleją lub transportem mieszanym. Klient będzie brał od ciebie partię towaru raz na tydzień np. 15 epalet. I nie wyślesz mu od razu za cały miesiąc wagonu 100 palet, co może i można by wysłać wagonem potem przeładować, ale pod warunkiem że odbiorca to duża firma. Generalnie było by to propagowanie firm dużych, monopolistów, a małe firmy handlujące drobnicą skazane były by na porażkę. Transport to nie tylko dostawa węgla z kopalni do elektrownii lub całych kontenerów z portu np. na Śląsk Nikt też nie wysyła na raz odrazu 1000 pralek tak jak to napisałeś. Przeważają małe dostawy. Klient nie weźmie więcej niż jest wstanie sprzedać. A na zapas nikt dzisiaj nie bierze. , Nie ma co gderać że wielkie firmy itd, bo przemysł, gospodarka to właśnie małe firmy.  Powoływanie się na inne kraje jest bezsensowne , bo np w niemczech, kraju o powierzchni nie wiele większej od Polski ( pod względem ludności większej oczywiście 2x ) Zarejestrowanych i używanych samochodów o masie DMC> 18T jest znacznie, ale to znacznie więcej niż w Polsce. Niestety prawda jest taka , że większość organizatorów, a także osób popierających tą akcję ma na celu wyłącznie swoje własne animozje wynikłe np. na drodze, jadąc na wakacje nad morze , lub w góry. Typu „przez te tiry jechałem godzine dłużej…” , itd., itp. Co zresztą można przeczytać w tych śmiesznych komentarzach. Jeśli ktoś nie ma cierpliwości, umiejętności i przede wszystkim  predyspozycji to nie powinien korzystać z publicznych dróg , czy to tirem, samochodem osobowym czy nawet motorem.   Wiesz mi, jak by tak każdy chciał, to również można by zorganizować petycję , wykluczającą z dróg publicznych niedzielnych , kierowców, handlowców, kobiety nie umiejące prowadzić parkować, nadużywających lewego pasów, i wiele, wiele różnych . Każdy na drodze popełnia błędy, i każdy na swój sposób zagraża bezpieczeństwu innym.

        • Qlyo napisał(a):

          BRAWO! Najlepiej wozić paczkę zapałek z Krakowa do Szczecina ciężarówką! To takie rozsądne i ekonomiczne!!! Brawo dla Pana powyżej i informuję, że już niedługo wejdą regulacje i będą kary za nie ekologiczne transporty ;P
          P.S. Są już firmy, które o tym myślą i oferują klientom eko-dostawy 😉 – POLECAM

          • majki napisał(a):

            „BRAWO! Najlepiej wozić paczkę zapałek z Krakowa do Szczecina ciężarówką! To takie rozsądne i ekonomiczne!!!”

            Zapewne bardziej ekonomiczne byłoby załadować tą paczkę zapałek na wagon towarowy, krzykaczu. 
            Ciekawe jest to co mówisz, na jakiej podstawie i kiedy te „regulacje za transport nieekologiczny” miałyby wejść w życie?

          • 12 napisał(a):

            Paczkę zapałek może nie, ale twoją zakichaną przesyłke kupioną w internecie już niestety tak. 🙂

      • zdzichu napisał(a):

        poczytaj sobie gdzies tam na stronie tej akcji juz mi sie nie chce szukac gdzie, ale organizatorzy juz sie wycofali z tego „tiry na tory” czyli ciezarowki na wagony, tylko kontenery na wagony, ot cala akcja

      • Kiero1 napisał(a):

        Chodzi o to,żeby zmniejszyć ilość CIĘŻARÓWEK na drogach o kilka procent,czyli na dobrą sprawe nikt tego nawet nie zauważy. Kosztem nie wiadomo jakiej kasy (infrastruktura) wejdżcie sobie na strone eurotunelu – tego pod La Manche i zobaczcie sobie o jakie pieniądze chodzi i jak takie rampy wyglądają,a nie piszcie pierdoły,że to się da jakimiś grosikami opędzić.

    • Qlyo napisał(a):

      A czym się wywozi nie sprzedane towary!? Zmniejszyć nadprodukcje to i zmniejszy się tłok na drogach ;P

  5. Mirek Jemiolo napisał(a):

    Pracuję w jednej z większych baz paliwowych na terenie południowej Polski. Dostawy paliw odbywają się do nas koleją najczęściej z Koluszek oddalonych od nas o jakieś 300 km. Dostawy czasem jadą 3 dni ponieważ PKP ma zapis, że dziennie muszą przesunąć tabor o minimum 150 km. Ciągnik siodłowy pokonuje w tym czasie 500 km. Wyobrażacie sobie przesyłkę kurierską z Gdańska do Rzeszowa, która teraz jedzie dobę, w takim układzie. Sześć dni by jechała. Przepraszam czy są pieluszki w sklepie. Oj nie ma bo PKP znowu się spóźnia. Najpierw miejmy kolej a później myślmy o takich akcjach.

  6. wujo Moshe napisał(a):

    No właśnie – skoro drogi i tak są utrzymywane przez UE, Skarb Państwa i samorządy, to dlaczego kolej ma być w gorszej sytuacji?

  7. Danio219 napisał(a):

    Kolego 12 bardzo dobre porównanie popieram Cie i Pozdrawiam

  8. zwanjura napisał(a):

    Idea słuszna i argumentacja i owszem że naa zachodzie tak mają i dobrze im z tym.Jestem kierowcą od 30 lat,zjeżdziłem całą europę równierz pociągami.Rozumiem że musimy dojść do europejskich standartów jak najszybciej.Róbmy to jednak w sposób cywilizowaany.Nie oczerniajcie nas transportowców,używajcie argumentów merytorycznych,korzystajcie z wiedzy i doświadczenia fachowców.
    Wasza akcja pełna demagogii i nieprawdy obraża mnie.Mam wrażenie że nienawidzicie wielkich tirów a przez to nas.Nie czuję się dobrze słysząc kilka razy dziennie w radiu jak to tir zabił kobiete w ciąży itd.Wypadki drogowe były są i będą ,a o drogi tak jak o zęby trzeba dbać.

    Szerokości życzę ,uważajcie na drogach….

  9. Plar5 napisał(a):

    Austria, Szwajcaria i jeszcze możnaby powymieniać… wszelki ruch TIR-ów odbywający się ze wschodu na zachód i z północy na południe skierowali na tory kolejowe… Nagle ilość wypadków śmiertelnych drastycznie zmalała… Polska infrastruktura drogowa nie jest przystosowana do ruchu tych kolosów.
    Jeden TIR niszczy nawierzchnię jak ponad 2000 samochodów osobowych!!!
    Rozumiem, że ta akcja nie podoba się właścicielom firm transportowych… ale widzimy, że tak jak wybrali PO to teraz na piękne Euro nic się nie poprawi w drogownictwie. Trudno… TIR-y na TORY

  10. ania napisał(a):

    Walczcie z polską niemocą i głupotą rządzących. Ziemia i Matka Natura poradzi z bezmyślnymi ludźmi ale szkoda wielu istnień. które chcą inaczej, czyściej i zdrowiej żyć tylko prawie nikt ich nie słucha. Trzymam kciuki  za wszystko co ograniczy ruch na polskich drogach.  Ziemia jerst juz wystarczająco zajeżdżona przez  idiotów.

  11. gosc napisał(a):

    Watpie aby ten rzad zrobil cos dobrego dla nas. Jak dotad to nastapila wyprzedaz wszystkiego, likwidacja przemyslu, miejsc pracy i reformy takie jak rozlozenie koleji, sluzby zdrowia i szkol. Rzad oddala od siebie wszelkie obowiazki na samorzady i pomnaza dlug w tempie kosmicznym. Popieram T na Tory bo to zdrowe i madre. Przewoznik kolejowy powinien byc na I pozycji w transporcie a dopiero potem reszta. A tak mamy zatrucie powietrza i problemy na drogach. Trudno spac w domu, ktory stoi przy drodze jak przejezdzaja tiry.
     Z calym szacunkiem dla kierowcow i ich pracy. To nie ich wina. Potrzeba rozsadnych ludzi, aby ratowac siebie rodziny i miejsca pracy wlasciwe dla kazdego zawodu. Jestem z Wami.

    • Kiero1 napisał(a):

      no właśnie…a troje ludzi w budynku i na zewnątrz zabiły WAGONY KOLEJOWE…czyli nie tylko „tiry” wpadają do sypialni…

  12. Wojtek napisał(a):

    W żadnym innym kraju nie ma czegoś takiego takiej durnej akcji ponieważ w Państwach rozwiniętych mają rozwiniętą i bardzo dobrą infrastrukturę drogową i autostrady,a u Nas w Polandii lipa i bandziory są za kierowników uznawani i kradną co się da i gdzie się da.Jeśli zostałby wpuszczony zestaw drogowy taki jak porusza się po drogach Skandynawii  tio trzeba by było zamykać trasy bo niestety wykonanie jest do dupy ponieważ jest sprzedawany na boku materiał jaki powinien być użyty do budowy drog

    • Ania napisał(a):

      Wojtek, nie pisze sie tak o swojej Ojczyznie bo to jak matka. Pamietaj, ze wlasnie z naszego kraju Bog powolal swego pasterza i nastepce. A On JP II kochal nasz kraj i nigdy nawet w najgorszych czasach tak o Niej sie nie wyrazal. Polska jest bogata, tylko wybralismy zlodziejski rzad, ktory niszczy. To od gospodarza zalezy jak dba to i tak ma. Po straszliwej wojnie i 123 letniej niewoli Polska powstala i przez zaledwie 18 lat zjednoczyla i odbudowala sie. Tylko 18 lat. A po 2 wojnie jestemy caly czas okradani, a teraz najbardziej. Trzeba wybierac do wladz Prawdziwych Polakow, ktorzy kochaja kraj to wtedy beda o Nia walczyc a nie wyprzedawac za psie pieniadze. Dalismy sie oglupic i glosujemy na zlodzieji. Pomysl o tym co mozna zrobic dla kraju. Tylu naszych walczylo i oddawalo zycie i majatki dla Polski a my bedziemy poniewierac. Ojczyzna to skarb i wole w Niej mieszkac nawet biedniej ale u siebie. Trzeba zawsze pomyslec jak cos poprawic a nie podeptac. Ta akcja obywatelska jest dobra, bo ludzie chca cos robic i poprawic sytuacje. Nie badz dzieckiem co sie pogniewa I zabiera zabawki. Oni tego wlasnie chca.
      Pomysl. To Twoj kraj i dom i to jest najwazniejsze. Tu jestes panem i obywatelem i stad nikt Cie nie wyrzuci. Trzymaj sie. Pa

      • Kiero1 napisał(a):

        Czytając wypowiedzi ekooszołomów mam wrażenie,że jednak zasługujemy na kolejne rozbiory…jako kara Boska za głupote…

  13. Kazorek napisał(a):

    Można się zgadzać lub nie z merytorycznymi przesłankami, ale cała ta kampania jest żałosna – jej forma medialna zwłaszcza.
    „8-letnia dziewczynka potrącona przez TIR-a…” i.t.p.
    Żerowanie na najniższych instynktach i populizmie i żonglowanie statystyką. 

    Na miejscu autorów puknąłbym się w czachę.

    • Jerzy Żwan napisał(a):

      Do tego pragnę  zwrócić uwagę na zaangażowanie mojego radia (3)w tą nieelegancką kampanię.To nie po trójkowemu,czego wyraz dałem w kilku mailach do Trójki.Proponuję żeby wszyscy którzy popierają akcję TNT wrócili do początku,a mianowicie transport koleją powinien dotyczyć tylko i wyłącznie tranzytu przez Polskę i to na zasadzie wolnego wyboru.Rynek sam ureguluje tę kwestię.

    • tirynatory napisał(a):

      „8-letnia dziewczynka potrącona przez TIR-a…” i inne tego typu wypowiedzi w tym spocie to tytuły z gazet… my tylko przypominamy jak wygląda rzeczywistość…

      wczorajszy wypadek w łódzkiem jest tego przykładem.

      • Stachu napisał(a):

        Miałem nic nie pisać, bo nie znoszę tej debilnej akcji  w szczególności tych, którzy ją prowadzą – banda krzykaczy, która gówno wie o tym co robi. 
        A co do tego wypadku… Każdemu może wybuchnąć opona i nie masz na to wpływu. Tak, uprzedzam głupie docinki innych osłów, które wierzą w tą akcje – nowe opony ( nie nalewki ) też mogą wybuchnąć, ot tak po prostu, wada fabryczna albo jeszcze coś innego… Tak jak mojemu znajomemu wybuchła opona – lewa przednia przy 80km/h, przeleciał przez 4 pasy jezdni i nie miał w ogóle panowania nad autem, mógł jedynie trzymać hamulec w podłodze, szczęście, że jechał wcześnie rano i nic nie jechało z przeciwka bo byłoby dużo gorzej niż kilka plastików, które wyleciały w powietrze.. 
        I serdecznie gratuluję cytowania tytułow z brukowców typu fakt czy inne takie – jest to idealnym przykładem, że jesteście grupą krzykaczy

        A teraz śpieszcie się to czytać bo jak zawsze negatywne komentarze nt. tej akcji są bardzo szybko usuwane
        Pozdrowionka serdeczne 🙂

      • zwanjura napisał(a):

        „macie racje „,po trupach do celu,to się zawsze dobrze sprzedaje,wstyd panowie wykształciuchy

      • Kiero1 napisał(a):

        a jak skomentujesz dzisiejszy wypadek? wagony zabiły 3 osoby…

  14. Damianb75 napisał(a):

    Ja mam dla pana Makowskiego nową kampanie np kierowca osobówki jadący do Warszawy z Łodzi niech nie jedzie sam ale będzie musiał zabrać inne osoby jadące w tym samym kierunku.Jakie wtedy będą oszczędności w paliwie ile mniej aut osobowych na drogach ekolodzy też się ucieszą.Wracając do audycji to pan Wojciech był jej najsłabszym gościem powtarzającym zawsze te same statystyki ile to jest wypadków z udziałem ciężarówek to znaczy ,że nie wszystkie wypadki były spowodowane przez tzw TIRY.Tak na koniec niech pan  lepiej zrobi kampani dla biednych np dzieci

User’s Age is:

Leave a Reply