Szanowni Państwo,


Instytut Spraw Obywatelskich ma zaszczyt zaprosić Państwa na seminarium „Towary na kolej – jak zwiększyć udział kolei w przewozie towarów?” organizowane w ramach ogólnopolskiej kampanii społecznej „Tiry na tory”.


Seminarium odbędzie się w środę, 27 października 2010 r. w Centrum Konferencyjnym Zielna (www.centrumzielna.com.pl) przy ul. Zielnej 37 w Warszawie.


Celem seminarium jest wymiana poglądów na temat obecnej sytuacji na krajowym rynku przewozów towarowych oraz dyskusja nad możliwością zwiększenia udziału kolei w ruchu tranzytowym. Do zaproszenia dołączamy program seminarium (do pobrania w formacie .pdf), który pozwoli Państwu zapoznać się ze szczegółami wydarzenia.


Honorowy patronat nad wydarzeniem objął Komitet Transportu Polskiej Akademii Nauk, patronem medialnym jest Rynek kolejowy (www.rynek-kolejowy.pl).


Seminarium jest bezpłatne! Osoby zainteresowane wzięciem udziału w seminarium prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego.


Bardzo prosimy o potwierdzenie obecności na seminarium do dnia 25 października br. do godziny 12:00. Osoba do kontaktu i zgłoszeń: Przemysław Stańczak, tel.: 519 300 640, e-mail: stanczak@inspro.org.pl


10 komentarzy to “Zapraszamy na seminarium „Towary na kolej””

  1. stefan napisał(a):

    fachowcy z instytucikiu a gdzie jest artykuł o „wyczynie” kierowcy busa?? boli was że to nie kierowca ciężarówki jest winny! OSOBÓWKI WON DO ROWÓW – WRZODY NA DROGACH.
    jakoś wam akcja nie dizie bo kolejna kasa na polskie drogi idzie z UE a na waszą śmieszną kolej nic… i bardzo dobrze po co… niech lepiej Niemcy coraz szybciej wchodza ze swoją normalną koleją na Polskę bo tym „g,wnem” który próbujecie uratować się nie da jeździć a zdrugiej strony strach wejść do tych „pociagów”

    • Franek napisał(a):

      a ja tak właśnie czekam i czekam aż ktoś z „antytirowców” będzie łaskaw się wypowiedzieć na temat tego wypadku.Zaraz ktoś powie – byłby na torach to ludzie by żyli.Kiedyś myślałem ze ta akcja ma jakiś sens,teraz sądzę że jest co najmniej śmieszna hehehe

      • Ryszard Kownacki napisał(a):

        z chęcią się ustosunkuję. sprawa jest prosta : środki przeciw nadużywaniu i nieodpowiedniemu używaniu „tirów” są w znacznej części wspólne z tym co należy podjąć przeciw reszcie drogowych szkodników. W tym wypadku chodzI o kontrolę na każdym kroku m.in. prędkości ale i innych niebezpiecznych zachowań

  2. Pzmkt napisał(a):

    Moim zdaniem przykład trzeba brać z Holandii. Bo tam jest najlepiej rozwiązany transport. Ile tam towarów jest transportowanych koleją i rzekami(kanałami) a drogi są przygotowane do większych obciążeń (pojazd 5/6 osi może ważyć do 50t) niż w Polsce( pojazd 5/6 osi 40t) i pozatym jaki tam jest tranzyt(nie mam dokładnych danych ale z moich obserwacji to tam jeżdzi chyba raz tyle aut niż w Polsce). A drogi są dobre a nie tak jak w Polsce budowane na kamieniu wapiennym a asfald i beton po 5latach użytkowania do wymiany. Drugi kraj to Niemcy pomijając ile tam jest autostrad (u nas może za 100lat) jaką oni kase robią na tranzycie, ok 150 euro (zależy jakie normy spalania spełnia ciężarówka) za przejazd z polski do holandi. I jeszcze jedno Ciężarówka nie TIR .
    Kierowca CIĘŻARÓWKI pozdrawia a dokładnie ciągnika siodłowego.

  3. Marzena napisał(a):

    Po pierwsze należałoby wrócić do transportu rzecznego (tani i ekologiczny). W tym roku byłam na Węgrzech, Dunajem odbywa się spływ towarów i nikomu to nie przeszkadza – trzeba tylko chciec. Po drugie jestem jak najbardziej za załadowaniem „Tirów na tory”. Wielokrotne przekroczenia norm spalin i hałasu, niszczenie naszych (rzeczywiście rzenująco bylejakich) dróg to namalcalny (słychać, widać i czuć) efekt zwiększenia do granic możliwości transportu kołowego. Mamy przykład Austrii, gdzie jednoznacznie i już dawno uporządkowano kwestie tirów. Problem dotyczy naszych kolei, wielokrotnie oddłużanych, w które wpompowano masę pieniędzy. Nic to nie dało a jest coraz gorzej. Kolej podzielono na liczne spółki, przekazano nieruchomości. Kolej sprzedaje te nieruchomości, ale przychody ze sprzedazy nie idą na inwestycje ( gdzie są?). Byle jakie tory, brak należytych zabezpieczeń dla towarów i pasażerów. Organizacja zerowa jak za głębokiej komuny. Konia z rzędem temu, kto wymyśli (jeśli kolej dostanie monopol na transport) zabezpieczenie przed cenowymi monopolistycznymi zakusami. Marzena

  4. Gyr napisał(a):

    stefan pociągi są bardzo wygodne a te twoje TIR-y to niech cię sparaliżują a jak po tym wyzdrowiejesz to se podpiszesz

  5. Rower5 napisał(a):

    Tir to tranzyt miedzy nadorowy dla waszej swiadomosci i taka akcja wam nie wyjdzie bo transport jest bardzo potrzebny polaka i jezcze drogowcow wina ze robia takie bezbajdziejne drogi byscie w stawili w historie tez poje dwa opisy ze jestem przeciw akcji a nie albo zrubcie taka zakladke i zobaczymy ile bedzie za a ile przeciw osub a nie sie boicie

  6. Bubroonik napisał(a):

    Zróbcie protest jak w Siemiatyczach tylko w jakimś większym mieście
    podskoczy wam 2000 podpisy

  7. Kath napisał(a):

    Odwalcie się od Nas.Taki projekt nie ma szans u nas i już.Zajmijcie się ratowaniem bezbronnych zwierzątek..Transport drogowy jest najbardziej rozwiniętą formą dostarczania towarów.Żadne koleje itp nie wchodzą tu w grę, bo co to za kolej w Polsce ? Zardzewiałe i skrzypiące tony metalu :L

  8. Korca napisał(a):

    Hahaha, zastanówcie sie co piszecie bo Was nie idzie sluchac…
    ‚z glodu zdechniemy’ akcja dotyczy tranzytu przez Polske, jesli nie wiesz co to znaczy to dziadek google z pewnoscia ci pomoze xD
    To Napewno pomoze panstwu tylko jak wiemy nie mamy rozwinietej kolei co moze byc gwozdziem do trumny tej akcji. Ale jakby sie powiodla to napewno stan drog w naszym kraju by sie polepszyl(nazekacie ze macie zle drogi, ludzie probuja cos z tym zrobic a i tak Wam nie pasuje) no i oczywiscie bezpieczenstwo.

    Pozdro dla Yanke$TW, KrychaTW i LOST-a

User’s Age is:

Leave a Reply