Raport ekspercki

21.09.2010

Bardzo miło nam poinformować, że oddaliśmy dzisiaj do składu raport ekspercki, który powstał w ramach naszej kampanii.  Zapowiada on konferencję ekspercką, która odbędzie się 27.X.2010 r. w Warszawie (i o której będziemy jeszcze szczegółowo informować).

Prezentujemy spis treści publikacji:

Wstęp – Olaf Swolkień, wiceprezes Fundacji Instytut Spraw Obywatelskich.

Uwarunkowania rozwoju rynku transportu kombinowanego/intermodalnego w Polsce (w latach 1993-2009)-

prof. zw. dr hab. Leszek Mindur, Międzynarodowa Wyższa Szkoła Logistyki i Transportu we Wrocławiu.

Transport intermodalny z punktu widzenia operatora logistycznego – Michał Bryliński, Dyrektor Biura Rozwoju Nowych Produktów i Marketingu, CTL Logistics.

Dlaczego internalizacja kosztów zewnętrznych w Polsce nie wspiera kolei? – Wojciech Szymalski, Zielone Mazowsze, doktorant Uniwersytetu Warszawskiego na Wydziale Geografii i Studiów Regionalnych.

System przewozów intermodalnych – uwarunkowania infrastrukturalno-organizacyjne – Sebastian Świniarski, Zastępca Dyrektora Biura Intermodalnego Cargosped sp. z o.o.

Brak zrównoważenia w polskim transporcie – przyczyny i konsekwencje – Karol Trammer, redaktor naczelny dwumiesięcznika „Z biegiem szyn”.


34 komentarze to “Raport ekspercki”

  1. oburzony napisał(a):

    Czy twórca całej kampanii tiry na tory pomyślał o polskich przedsiębiorcach w branży transportowej? Wiecie z upadkiem ilu firm to się wiąże? Według was lepiej jest dać zarobić PKP(widać jak umie zarządzać pieniędzmi) i jednocześnie odebrać od prywatnych przedsiębiorstw? Państwo właśnie dlatego wprowadziło winiety drogowe dla tirów, aby pokryć koszty naprawy dróg, chociaż w części.

    Do autora pomysłu: lepiej utwórz akcje:”idioci na szubienice”
    Pozdrawiam

    • Melkor1984 napisał(a):

      Odsyłam do definicji słowa TIR:
      http://pl.wikipedia.org/wiki/TIR

      Tutaj chodzi o tranzyt przez kraj, o długie dystanse…

    • Magdziakubiak napisał(a):

      SERDECZNIE ZACHĘCAM DO LEKTURY http://miastowruchu.pl/publikacje/

    • RysiekK napisał(a):

      zdaje sie ze konstytucja nie daje prawa do tego by panstwo podporządkowywało politykę jakiejś grupie interesów, nieprawdaż ?

      poza tym, odmiana modelu transportu oznacza wzrost zapotrzebowania na lokalny rozwóz towarów w miastach cieżaróweczkami naprawdę miejskimi (lekkimi, małymi, cichymi, niesmrodzącymi )

      • Kiero1 napisał(a):

        Masz racje…Konstytucja nic nie wspomina,że należy zmuszać kogokolwiek do korzystania z usług kogokolwiek. Nawet PKP.

    • Andzej Marek napisał(a):

      Święta racja,złości mnie jeszcze reklama w trójce która sugeruje ze kierowcy tirów to mordercy,brawo dla pomysłodawcy „idioci na szubienice” !!!

      • Kaśka napisał(a):

        Jestem za akcją „Idioci na szubienice”.
        Z niebezpieczeństwem spowodowanym na drogach przez tiry jest tak jak z głupimi policjantami, mało inteligentnymi blondynkami. Jak wszędzie trafia się jakiś półgłówek w ciężarówce, i jakiś bezmózg w osobówce ale to nie znaczy, że z kierowców ciężkiego transportu trzeba robić morderców !!!!

        I niech pomysłodawca się zastanowi czy każdy kierowca w TIRze jest szczęśliwy, że musi tak pracować.
        A może powinny powstać badania na temat tego, ilu jeździ ojców i zarabia na chleb dla rodziny!!??

        • RysiekK napisał(a):

          Rozwożąc towar miniciężarówkami lokalnie z centrów logistycznych do miast też zarobią

        • tirynatory napisał(a):

          proszę o doczytanie czego dotyczy akcja, nie jesteśmy przeciwko kierowcom.

          • kasia33fj napisał(a):

            Ale mimo że nie jesteście przeciwko kierowcom TIRów, to Wasza kampania w nich uderza. W nich i w ich rodziny.

          • RysiekK napisał(a):

            każda zmiana , również ta wprowadzajaca postęp, uderza w tych którzy czerpali kożyści (często nieuzasadnione jak w tym wypadku) z tego co było przedtem. Podobnie jak rozpowszechnienie pojazdów bez koni „uderzyło” w producentów owsa.

          • Kiero1 napisał(a):

            Jesteście,tylko nie jesteście w stanie tego pojąć,niestety.

  2. motocyklowo napisał(a):

    Nasza sieć kolejowa…. czy można ją porównywać do Szwajcarii? Spójrzmy na całość, Polska sieć dróg jest tragiczna! Dlatego mamy takie akcje i nic dziwnego, ale odpowiedzialność za to ponoszą nieudolni politycy. Zachodnie kraje wiedzą doskonale, że podstawą rozwijania się gospodarki jest transport, a raczej dobrze rozbudowana infrastruktura dróg! Niestety u nas temat leży pod stołem i mamy to co mamy!

  3. R Kutyma napisał(a):

    Zróbcie lepiej kampanie typu ” Porządek w rządzie !!! '' zajmijcie się piratami drogowymi samochodami tatusiów i wariatami na jednośladach a na końcu stawiajcie TIRy na ten 50 letni tabor kolejowy, którym strach jest węgiel wozić. Czy ktoś pomyślał o odpowiedzialności za ładunki które miały by być przewożone „koleją” ??? (wiemy jak szybko znika węgiel z wagonów) Kto weźmie za to odpowiedzialność??? Twórca tej kampanii ????

    • Kiero1 napisał(a):

      No właśnie,co z bezpieczeństwem ładunku i sprzętu? Taki „tir” kosztuje około pół miliona złotych…z naczepą,nie licząc wartości ładunku,zdarza się,że to drugie pół miliona.

  4. Marian napisał(a):

    TA CAŁA AKCJA TO WIELKI NIEWYPAŁ I NIEPOROZUMIENIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Zrubcie lepiej porządek w rzadzie i modernizujcie drogi a nie przyczepiajcie sie do TIRÓW!!!!

  5. Emil napisał(a):

    Soyka musi jakos o sobie przypomniec tylko szkoda ze w tak debilnej akcji ktora wszyscy sponsorujemy z podatkow

  6. Kamil napisał(a):

    A ja mam pomysl na nowa akcje zaprzestanmy jazdy samochodami sa pociagi wszedzie nas zawioza! Czekam na propozycje hasla tej akcji!

    • RysiekK napisał(a):

      tak zaprzestańmy jazdy samochodami,ale nie wogóle ale takimi jak obecnie i tak jak obecnie. będzie taneij czysciej i spokojniej a szybcy i wścielki, spalinowi truciciele i inni szkodnicy zostaną wyeliminowani z dróg

  7. Baler75 napisał(a):

    Cala ta smieszna akcja jest sponsorowana glownie przez Unie, w ktorej interesie jest wykonczyc jak najwiecej polskich „psiewoznikow” zanizajacych stawki i robiacych kabotaz na terenie krajow UE. Nasz kochany rzad ma to gdzies, bo nie wolno sie stawiac ani zachodowi ani bolszewikom, pewnie tez cos tam z tej unijnej dotacji skaplo do kieszeni Tuskiniego. Gdyby Tuskini i gajowy mieli na czym czapke nosic i rzeczywiscie dbali o interesy Naszej Krainy, powinni wprowadzic stawki minimalne za transport i minimalna stawke *GODZINOWA* dla kierowcow ciezarowek. Gwarantuje ze przy stawce godzinowej[ a nie tak jak teraz nieoficjalnie stosowanej tzw.procentowej] nasi driverzy nie spieszyliby sie tak bardzo na nastepny kurs. To oni sa na lini frontu*pierwszym ogniwem w lancuchu pokarmowym* Chyba latwiej i taniej uchwalic uchwale o tych nieszczesnych stawkach niz wskrzeszac PKP[cztaj nieboszczyka].

  8. ahab napisał(a):

    Nie mogę nigdzie znaleźć dowodów na poparcie haseł prezentowanych na stronie. Zagrożenia wydają się wyolbrzymione. Spoty reklamowe są niesmaczne i niesprawiedliwe. A cała akcja – nieprzemyślana. Zdecydowanie nie podpiszę żadnej petycji.

  9. Fgggg napisał(a):

    super akcja
    jak wam się uda to zróbcie akcje Pasażerowie PKS do PKP.
    autobusy PKS też wkurzają jadą 20-30/godz zamiast również bezpiecznie 45-55 km na godz

  10. Prezes napisał(a):

    Albo zrobmy tak jak w Rosji czlonkowie rzadu beda jezdzic pojazdami uprzewilejowanymi a reszta na tory przeciesz nie tylko tiry przeszkadzaja starsi ludzie kobiety kierowcy przestrzegajacy limitow predkosci ci wszyscy powoduja ze nie da sie na drogach wytrzymac na tory ich hehehe

  11. nicek90 napisał(a):

    Ja się pytam czemu posty przeciwko tej akcji są kasowane? Napisałęm już 2 bez żadnych przekleństw żadnej obrazy? Nie umiecie podjąć rozmowy? Soyka co z Tobą?

  12. kitras napisał(a):

    A ta cała wasza akcja to o kant dupy potłuc się nadaje! I kto tą akcję sponsoruje? Bo jak Państwo i ja mam dokładać z własnych podatków to ja dziękuję prosze mi oddać moje pieniądze!!!! Oczywiście każdy by chciał miec rano w sklepie bułeczki wszystko co potrzeba ale nikt nie zrozumie pracy tych panów jak sie męczą. Wypadki ciężarówek to ok.4-5% reszta przeważnie osobówki i jaki z tego morał? Osobówki na tory!! Soyka na tory? Pomyslałeś człowieku jak odbierzesz ludziom chleb z czego będą żyli? Będą te wasze gwiazdy popierające akcję dawali kasę tym ludziom którzy stracili pracę? Tiry na tory wasze nie doczekanie!

    • tirynatory napisał(a):

      Jak widac nawet „takiego” komentarzu nie usuwamy, choć w kilku miejscach mija się z prawdą. Pieniędzy Panu nie oddamy, bo sponsorzy wymienieni są w stopce strony. Co łatwo zauważyć jeśli się ogląda i czyta stronę, a nie wrzuca jakieś komentarze bez sensu.

      • kitras napisał(a):

        no tak komentarz bez sensu bo jest przeciwko akcji, dla was komentarz z sensem to jest wspomagający waszą akcję. Weźcie wy się ludzie za robote a nie głupotami się zajmujecie

  13. xyz napisał(a):

    nicek: nich ida do kamieniołomu zapierd*lać 🙂

  14. Ognisty_odbyt napisał(a):

    Kolej utworzyła mnóstwo spółek, namnożyli stanowisk dla kolesi, w każdej jest prezes i zarząd. Coraz mniej klientów jest zainteresowanych ich kiepskiej jakości usługami więc trzeba poszukać nowych jeleni, którzy wyłożą pieniądze na wypłaty dla kadry kierowniczej.
    Popieram akcję „idioci na szubienicę”

    • Kiero1 napisał(a):

      Ognisty…niech zgadne…byłeś w tzw „toalecie” w pociągu albo na dworcu? I teraz piecze 🙂 No tak,sam jesteś sobie winny,te „wspaniałe” warunki higieniczne…

  15. Math. napisał(a):

    Wszyscy moi znajomi popierają kampanię Tiry na tory, ciągnikami jeżdżą najczęściej szaleńcy z tego co widac na polskich drogach. Jeszcze parę lat temu dało się to tałatajstwo jakoś wyprzedzać, dawali znaki, dziś specjalnie zjeżdżają na środek jezdni, nie wpuszczają przed siebie, drażnią się z kierowcami i o wszystko mają pretensje na drodze. Poza tym jeżdżą po wielokroć przeciążone niszcząc nieodwracalnie nawierzchnię jezdni i co dziwne zawsze brudne, tak że jadąc za tirem lecą na Twoją szybę kamienie z naczep, piach, żwir, no i smrodzą czarnym diesla dymem. Tiry niosą śmierć,trują środowisko precz z nimi na naszych drogach. Ukrócić samowolkę przewoźników- ciągników!! I jeszcze jedno, a propos przeciążeń, ostatnio mówił mi znajomy o przewoźniku, który ciągnąc mały kontener, gdzie chyba można mieć 20 ton, miał naładowane 85 ton i dawaj w drogę przez Polskę ku chwale ojczyzny!! Tiry na tory!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Przyszłykierowcazawodowy napisał(a):

      O czym ty pierdolisz? Jakie przeładowane? Przecież mamy ITD, oni kontrolują wagę pojazdów i jak znajdą przeciążony skład to wlepiają mandaty. I nie myśl sobie że 100 zł tylko kilka tysięcy. Zresztą sami kierowcy nie będą pracować w firmach gdzie zestawy są przeładowywane, pójdą do innych firm. Dobry kierowca ZAWSZE znajdzie pracę. A co do brudnych składów każdy szef firmy chce żeby jego samochody ładnie się prezentowały, więc czasami kierowcy mają obowiązek myć samochody nawet co tydzień. Samochód osobowy też się brudzi a zobacz ile kierowców osobówek myje swoje auta? Czasami aż trudno uwierzyć że to osobówka, bo taka brudna. W czystym i zadbanym samochodzie kierowca lepiej się czuje, naprawdę. Jak zobaczysz następnym razem brudny zestaw to jest to na pewno prywatny przewoźnik, tzw. jednoosobowa firma. Raz na tydzień przejedzie kilka km wanną lub firanką to mu się nie chce myć auta. Wiesz co norma EURO 5? Najczystsze silniki na świecie. A ta historyjka o 85 tonach to se w dupę wsadź. Kolega kolegi, którego kolega kolegi słyszał o koledze który do 20 tonowego kontenera wsadził 85 ton i pojechał w Polskę? Ha ha ha To co on tam wsadził? Do 8 stopowego wejdzie 6 ton, do 10 stopowego 10 ton, do 20 i 40 stopowego wejdzie 30 ton a do 45 stopowego 34 tony. To są maksymalne dopuszczalne ciężary. Więc jak z 6 ton mógł zrobić 85? Ja chyba wiem jak. Tam miało być 8,5 tony tylko tobie się coś pomyliło. Wtedy by pasowało. Jestem przeciwny tej akcji! Administratorzy powinni się wziąć do normalnej, fizycznej roboty a nie za publiczne pieniądze robić takie szopki. Kto to widział. Wszystko stawiacie na PKP, ale za kilka lat nie będzie już PKP. Upadną i tyle. Tego już się nie da podnieść. Hasło tiry na tory jest już nieaktualne. Najpierw radzę poczytać co to kiedyś znaczyło słowo TIR, a dopiero później się „wymądrzać”. Teraz mamy Unię Europejską. Skoro to takie dobre rozwiązanie według was to czemu tego nigdzie nie ma w Uni (oprócz Austrii gdzie to jest tylko dlatego żeby podczas przeprawy przez Alpy ptaszkom i misiom nie zaszkodzić)?

User’s Age is:

Leave a Reply