Eter jest nasz!

01.09.2010

Po bilbordach przyszedł czas na spoty radiowe. Będą one emitowane przez cały wrzesień w programie III i IV Polskiego Radia. Wysłuchać ich można codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach porannych, czyli pomiędzy 7:00 a 9:00. Łącznie będzie ich prawie 100!!! Będzie o nas głośno!

Poza Polskim Radiem nasze spoty puszczają Radio Chrześcijanin, Radio Ziemi Wieluńskiej, Radio Rewers, Radio Fama Tomaszów, Radio Strefa FM, Radio Emaus, Radio Heavy Metal Attack. Dziękujemy.

Oczywiście zachęcamy gorąco inne rozgłośnie radiowe do udziału w kampanii i szerzeniu idei Tiry na Tory.

Do usłyszenia!


17 komentarzy to “Eter jest nasz!”

  1. Trójkowicz napisał(a):

    Popieram w 100% Ciągniki siodłowe na tory !

  2. Loo napisał(a):

    Wy kretyni! Jak sobie to wyobrażacie? Odpowiedzcie mi ile bedzie kosztował chleb w tesco jesli dostawa bedzie przywieziona 10 dostawczakami a nie 1 tirem? I tu nie chodzi tylko o chleb ale o WSZYSTKIE towary. Wiecie ile to nas wszystkich by kosztowało. ceny wszystkiego pójdą w góre! Co w miescie powouje wieksze korki 1 tir 40t czy 10 dostawczych do 3.5t.

    • Jakub G. napisał(a):

      Na ogół nie odpowiadam ludziom, którzy zaczynają od obelg bo zwykle mają zatkane uszy, ale ponieważ sprawa jest ważna, zrobię wyjątek. Po pierwsze, RP inwestuje w infrastrukturę drogową, po której za względnie niewielką opłatą w postaci winiety poruszają się TIRy. Za winietę płacisz np. w chlebie z Tesco, a za infrastrukturę drogową też płacisz w postaci innych podatków wpływających do budżetu. Również w postaci VATu doliczonego do tego chleba. Skoro więc i tak to Ty, ja i my wszyscy płacimy za tę infrastrukturę transportową, pozostawiając Tesco jedynie zebranie czystego zysku, to może lepiej utrzymywac taką infrastrukturę, która nie obciąża tak bardzo środowiska naturalnego i nie stanowi zagrożenia dla ruchu osobowego samochodów, nie korkuje dróg?
      Po drugie, w kwestii korków na ulicach miasta. Nie wiem skąd wymysliłeś dostawczaki po 3,5 tony? Takie samochody nie są obsługiwane przez kolejowe platformy. Na platformę wjeżdża cały TIR, bez potrzeby dodatkowego przeładunku, zjeżdża sobie na dworcu w Twoim mieście i dojeżdża do Tesco, gdzie Ty czekasz po swój pyszny supermarketowy chlebek. Proste, nie?

      Swoją drogą polecam kupowanie produktów lokalnych, z lokalnych produktów, to już spora częśc transportowych problemów odpadnie.

      • Qsl5 napisał(a):

        tak i placisz dodatkowo za kolej [cena chleba w gore] za obsloge kolei [znow cena w gore] no i czas dostawy i korki w okolicach kolei i nowe terminale kolejowe bo nie wszedzie takowe sa dostosowanie wszystkiego wiaze koszta wieksze niz to warte , no i co z firmami ktore w poblizu nie maja takich kolei maja se ja dociagnac czy zrobic 2 terminal zaladunkowy i dowozic 40 ton dostawczakami ?

        • Qsl5 napisał(a):

          ps tez nie lubie kolein ale to wina tylko tych co robia te drogi za granicami pl jakos potrafia robic drogi na lata i jezdza po nich ciezkie sprzety i nic sie z drogami nie dzieje

        • Marek napisał(a):

          Ceny chleba pójdą w górę? Śmieszne. Teraz idą w górę jak znów trzeba remontować drogi. Albo jak wrzucą następny podatek do benzyny, by wybudować wymarzone autostrady. A tak naprawdę znowu remontują te stare.

    • rejestr06 napisał(a):

      Bułki pieczone są na zapleczu. Chleb lepiej dostarczać kilka razy w ciągu dnia, to zawsze będzie świeży. Nie chcemy zrezygnować całkowicie z przewozów tirami. Dobrze by było zmniejszyć przejazdy tirami na dużych odległościach – między miastami i te tranzytowe przez Polskę.

  3. Teresa-witczak napisał(a):

    To juz alarm-TIRY NA TORY! Te giganty kroluja,nie baczac na nic,i na nikogo,potegujac liczbe wypadkiow i niszczac drogi!

  4. Coffeman napisał(a):

    Powstrzymajcie tę kampanię, a nie TIRy! Jest szkodliwa społecznie. Dlaczego Unia i Instytut Spraw Społecznych (już was bardzo „lubią”!) wtrącają się w wolny rynek?

    • RysiekK napisał(a):

      Wolny rynek to będzie gdy tiry będą w pełni obciążone wszelkimi powodowanymi przez się kosztami. obecnie patologia sięga szczytu czyli dotowania przejazdów tirów przez autostrady

  5. Rejwen napisał(a):

    pogieło was wszystko zeby tylko nie remontowac dróg polskie koleje rozpadaja sie szybciej niz polskie drogi a wy chcecie jeszcze bardziej obciązyc PKP to jest poroniony pomysł poparł bym petycje aby robic przemyslane obwodnice i dobre drogi a nie podsypane piachem zwykłe asflatówki gdzie jest 80% smoły bo wszyscy wszystkich okradaja

  6. wabw napisał(a):

    Ludzie nie jest problem w TIRach tylko w jakości robót drogowych i mieszanki bitumicznej używanej na naszych drogach.Jeśli ktoś był w krajach Skandynawskich to widział jakie tam jeżdżą TIRy.O wiele dłuższe i cięższe ale tam mają asfalt i roboty drogowe PORZĄDNE.Cały zachód opiera się na transporcie drogowym i nie ma larum jak u nas.Pewnie ktoś wysoko postawiony stoi za tym w cieniu i zaciera ręce.
    Proponuję zrobić porządny odcinek drogi w/g wszystkich standardów i niech jeżdżą po nim TIRy i zobaczycie że wina leży po stronie GDDK.

    • RysiekK napisał(a):

      Zużycie dróg to nie jest główny problem choć ważny (można łatwo rozwiązać nakłądając na tiry opłatę ok 150000razy większą za kilometr niż na osobówkę- adekwatnie do zużycia drogi )

      głównym problemem jest nieoptmalność tego sopsobu przewożenia towarów (spaliny, hałas, korki niebezpieczńnstwo ) , a przed powoływaniem się na przykład jakiegoś kraju proszę podać czy kraj ten wyeliminował już te problemy obecnej patologicznej motoryzacji

  7. justyna napisał(a):

    Aż mi się wierzyć nie chciało, jak usłyszałam spot w czwórce. Na tyle uwierzyć nie mogłam, że Waszą stronę znalazłam. Co to za akcja? Na to wydawane są pieniądze unijne? O co Wy walczycie? O to, żeby rozwalić ledwo trzymające się już koleje? Żeby chronić osobowe auta, które w większości są odpowiedzialne za wypadki na drogach? I wreszcie, żeby przez nieumiejętnie budowane w Polsce drogi pracę stracili kierowcy ciężarówek?
    Róbcie co chcecie. Tylko proszę podać adres, pod który wysłać mam prośby o zapomogi, kiedy mój tata straci pracę w transporcie.

    • Darnok napisał(a):

      Przeczytaj materiały, dowiedz się więcej o kampanii i zauważysz dlaczego inni kierowcy tirów się podpisują.

    • RysiekK napisał(a):

      po 1 sze nie musi tracić pracy gdyż po zmianie modelu transportu byłoby zapotrzebowanie na przewozy miniciężarówkami po miastach.

      po 2gie za wypadki odpowiedzialne nie są ogólnie „auta osobowe” lecz władza która nie umie/nie chce skutecznie wymusić grzecznego zachowania -rówynież na kierwcach tirów

      po 3cie aby koleje nie były „rozwalające się” trzeba na nie właśnie wydać kasę zamiast n.p. na autostrady-szkodliwy luksus

      mógłbym dalej pisać o modelu transportu, optymalizacji czy kosztach zewnętrznych ale dla kogoś wychowanego na motopropagandzie są to zbyt abstrakcyjne pojęcia

    • Kiero1 napisał(a):

      Tata pracy nie straci…przeniesie się do innego kraju. Z tym,że podatki zapłaci już nie w Polsce…

User’s Age is:

Leave a Reply