Pierwszym przystankiem będzie Dworzec Centralny w Warszawie, gdzie wystawa pojawi się – dzięki uprzejmości PKP S.A. – już w niedzielę wieczorem.

Zapraszamy Państwa serdecznie do odwiedzenia jej w samym sercu stolicy 🙂 Wystawa to 20 kolorowych plansz. Jej zadanie to skłonić widzów do refleksji, ale też ich rozbawić i zaskoczyć. Wystawa eksponowana będzie w Hali Głównej Dworca Centralnego.



17 komentarzy to “Wystawa „Tiry na tory” rusza w Polskę!”

  1. Szymon Surmacz napisał(a):

    Mam nadzieję, że po ustawieniu zobaczymy zdjęcia z wystawy 😉

  2. Karol Trzeszczkowski napisał(a):

    Wystawa spełniła swoje zadanie. Właśnie dzięki niej dowiedziałem się o akcji.

  3. Realista napisał(a):

    Mam nadzieje, że jak ciężarówki ( bo trzeba być kompletnym IDIOTĄ żeby nazwać pojazd TIREM ) znikną z dróg a ludzie dalej będą na nich ginąć to przyjdzie czas na ” Ludzie Do Wagonów „.
    Co wtedy powiecie !?

    W materiałach reklamowych napisano: „W 2004 r. doszło na polskich drogach do 4349 wypadków z udziałem tirów. 545 osób poniosło w nich śmierć”. Niestety nie dopisano ile wypadków spowodowali kierowcy samochodów osobowych. Na dodatek dane są sprzed 6. lat, chociaż dostępne są z 2009 r. Wg. nich kierowcy pojazdów ciężarowych w 2009 r. byli sprawcami 7% wypadków, a z ich winy zginęło 7,8% osób (patrz. nr. 2 „PGT” z 2010 r.).
    Gdzie pozostałe 92.2% ???!!!

    • tirynatory napisał(a):

      Bardzo chętnie prześlemy Panu aktualne materiały „reklamowe”, ponieważ te dane zaczerpnął Pan z folderu sprzed 4 lat. 🙂

      Tir jest nazwą potoczną, akceptowaną przez Słownik Języka Polskiego (jako jedno ze znaczeń) i dużo bardziej wygodną w użyciu niż „ciągnik siodłowy z naczepą”.

      • Realista napisał(a):

        Dobra co do TIR-a sie zgodzę jest to słowo potocznie używane dla określenia „duży samochód ciężarowy służący do przewozu towarów na trasach międzynarodowych” ( cyt Słownik języka polskiego ) – warto zwrócić uwagę, że nie ma tu mowy o naczepie także poprosiłbym o dokładny numer ISBN i nazwę wydawnictwa – całe szczęście, że podkreślają „duży”, bo jak wiemy dzisiaj pojazd ciężarowy to również Cinqecento z kratką i doszło by wtedy (gdyby słownik nie określił duży ciężarowy) do tego, że i „cieniasa” trzeba by wrzucić na tory 🙂

        Co do danych to proszę raz jeszcze przeczytać co napisałem:
        „W materiałach reklamowych napisano: „W 2004 r. doszło na polskich drogach do 4349 wypadków z udziałem tirów. 545 osób poniosło w nich śmierć”. Niestety nie dopisano ile wypadków spowodowali kierowcy samochodów osobowych. Na dodatek dane są sprzed 6. lat, chociaż dostępne są z 2009 r. Wg. nich kierowcy pojazdów ciężarowych w 2009 r. byli sprawcami 7% wypadków, a z ich winy zginęło 7,8% osób (patrz. nr. 2 „PGT” z 2010 r.).
        Gdzie pozostałe 92.2% ???!!! ”
        Tak więc o jak moje mogą być z przed 4 lat jak są z 2009 ??? A wasze na oficjalnej stronie z 2004 czyli moje są 1 rok stare a wasze 6 lat satre – dla przypomnienia mamy 2010 rok i czas idzie w górę a nie w doł t.j. 1,2,3,4… a nie 10,9,8,7….

        Pozdrawiam

        • tirynatory napisał(a):

          Proszę uprzejmie, podaję Panu ISBN słownika, z którego sam Pan raczył korzystać: 978-83-01-14626-9.
          Jeśli chodzi o uważne czytanie – proszę jeszcze raz przeczytać moją wypowiedź, w której zauważam, że cytat w Pańskiej wypowiedzi pochodzi z materiałów z 2006 r. W obecnych materiałach, z roku 2010, powołujemy się na dane z 2009r., zatem na te same, o których Pan mówi.

          • Realista napisał(a):

            Drogi Panie,
            gdybyśmy korzystali z tego samego słownika hasło -tir – nie różniłoby sie w moim i w Pańskim a jednak się różni 🙂
            Nie rozumiem dlaczego nie podajecie Państwo danych co do całego ogółu wypadków a tylko tych udziałem tzw. tir-ów ? Zapytam jeszcze raz gdzie pozostałe procenty skoro te tiry to tylko 7% – czy resztę też należy wpakować na tory ??? I to jak najbardziej bo oni sa 93%.
            Akcja „Tiry na tory” skupia zatem ludzi którzy, nie tyle popierają tranzyt towarów na lini Płn-pd, wsch- zach ( na tym polega tranzyt ), co ludzi którzy nie nawidzą ich ze względu na własny brak umiejętności poruszania się po drodze – wg. mojej opini.
            Prosze mnie też nie rozumieć zle ja nie jestem przeciwnikiem transportu intermodalnego, sam mam okazję pracować dla firmy, która w tej dziedzinie jest poteżną firmą ( http://www.stobartgroup.co.uk ), z doświadczenia wiem też, że szwajcaria nie miała innego wyjścia ze względu na ukształtowanie terenu i szerokości dróg oraz rozmiar miejscowości – tam zwyczajnie nie ma miejsca, zaś jeśli chodzi o Niemcy, Francję, Holandie itd. to transport intrmodalny istnieje tam tak samo jak istnieje i w Polsce, a natężenie ruchu ciężarówek jest tam ogromne, różnica jest tylko w ilości, rozmiarze i co najważniejsze jakości dróg -tam na minutę po drodze ( krótkim 10 -o metrowym odcinku ) potrafi przejechać ok. 15 „TIR-ów” / min. a drogi wytrzymuja X lat…
            Pozdrawiam i zwracam honor co do cytatu który zaczerpnąłem z przed dwóch tygodni a on opierał się na waszych starych danych reklamowych bo jak Pan mówi są nowe z 2009r.

          • Anna napisał(a):

            Odpowiadając na Twoje uwagi:

            Rozumiem, że wg Ciebie w Polsce drogi są wystarczająco szerokie, by jeździły po nich tiry? Nawet w najmniejszych wsiach i miasteczkach, gdzie jeżdżą one przez samo centrum miejscowości, rynek itp? Ja spędziłam trochę czasu w Niemczech i nie zauważyłam, by tiry jeździły po miasteczkach..Sprawa jest prosta – w Polsce tiry rozjeżdżają drogi, są przeładowane, a kierowcy tirów nagminnie przekraczają prędkość! Jak sam zauważyłeś – na zachodzie są lepsze drogi, obwodnice, autostrady – zatem dopóki ich u nas nie będzie , tiry nie powinny jeździć przez wsie i miasta! koniec i kropka!

          • Leejones napisał(a):

            W Polsce ciężarówki rozjeżdżają miasteczka bo nie ma sieci dróg tranzytowych, trudno o to winić firmy transportowe, do czego na razie zmierza Państwa akcja

          • Kiero1 napisał(a):

            W takim razie ludzie w Polsce powinni…odzwyczaić się od jedzenia,od chodzenia w ubraniach…i co tam jeszcze…no bo jak to wszystko dostarczyć? Bocznica kolejowa w każdym sklepie?

      • Kiero1 napisał(a):

        ciągnik siodłowy z naczepą to też nie jest „tir”…dokształcić się by wypadało,jak się chce dyskutować na jakikolwiek temat

  4. Mixer2004 napisał(a):

    Gdzie mogę znaleźć harmonogram trasy?

    Głównie interesuje mnie termin i miejsce wystawy w Bełchatowie.

    Z 3-ch powodów.

    1. podpisałem petycję zanim jeszcze się pojawiły informacje na temat objazdowej wystawy
    2. mieszkam w Bełchatowie i chciałbym rozpropagować tę idee, a więc powiadomić znajomych (osobiście i internetowo), przygotować się i bliskich,
    3. w Bełchatowie 14 sierpnia każdego roku (do 30 lat) obchodzone jest wielkie święto – Dzień Energetyka. W tym roku obchody zaplanowane są na dni 13-14 VIII ( piątek-sobota) – w niedzielę ( 15-VIII) chyba nie bo nie znalazłem informacji na ten temat- najapewniej z uwagi na święto kościelne i trzeba iść do kościołka a nie na „imprę”.
    Jednego dnia (13-tego) wielki całodniowy festyn rozrywkowy w okol. szkoły gimn. nr 3 (ul. Edwardów) natomiast drugiego dnia obchodów (14-VIII) otwarcie po rewitalizacji centrum miasta (obok Urz. Miasta pl. Narutowicza) i imprezy towarzyszące w z tym związane. Warto by było w tych dniach pojawić się z wystawą w tych miejscach, gdyż zainteresowanie nawet przypadkowych widzów byłoby większe niż w „normalny” powszedni dzień, gdyz do naszego miasta zjeżdzają mieszkańcy ościennych powiatów.

    To już w najbliższy weekend.

    A więc kiedy jesteście w Bełchatowie?

    Pozdrawiam i do zobaczenia na wystawie.

  5. kierowca napisał(a):

    Przyłączam się do pytania Realisty – dlaczego naginacie fakty – ile wypadków powodują kierowcy osobówek, ile z tych wypadków jest śmiertelnych. oczywiście trzeba na to patrzeć również z perspektywy ilości pojazdów poruszających się po drogach:
    ogólna ilość pojazdów – ilość wypadków – ilość zabitych
    w tym:
    ilość ciężarówek – ilość wypadków spowodowanych przez ciężarówki – ilość zabitych
    ilość osobówek – ilość wypadków spowodowanych przez osobówki – ilość zabitych

    dopiero po takiej analizie można powiedzieć tiry/osobówki na tory
    inaczej jest to zwykła demagogia i… łapówka od PKP ?

    • Rafi napisał(a):

      Kolego kierowco,

      Moim zdaniem wypadki to jedno i nie ważne kto je powoduje, były są i będą. Dużo istotniejszym aspektem tego jest jak do nich dochodzi.

      Sytuacja: Kobieta, młody kierowca jedzie za Tobą 85km/h, próbuje wyprzedzić i … jak wymierzy, przejedzie, jak nie wpakuje się w nadjeżdżający pojazd. A może wyrzuci jej samochód na koleinie tak cudownie przez Ciebie również wygniecionej i wyląduje w rowie? Czyja wina? Wiadomo. A co byłoby gdyby Cię tam nie było?

      Sytuacja: Jedziesz Swoją ciężarówką po autostradzie. 90km/h, przed Tobą drugi zawalidroga 87km/h Co robisz? Wyprzedzasz go. Trwa to 10 minut a za Tobą korek. Jeden mądry niecierpliwy się wyrywa i próbuje pasem awaryjnym. Wpada w poślizg… dalej Sobie dopowiedz. Czyja wina? Wiadomo. A gdyby was nie było?

      Winny to jedno a sprawca SYTUACJI to co innego. Poza tym stan polskich dróg nie pozwala na taką ilość przewożonych towarów. Nie mamy ani autostrad ani dróg szybkiego ruchu a to co mamy to koleiny i dziury.

      Łatwiej byłoby Was wpakować na tory. I żadna to demagogia czy łapówka od PKP. Fakty kolego. Faktu.

      • Leejones napisał(a):

        Koleiny nie zostały zawinione przez firmy transportowe tylko przez brak infrastruktury.
        Owszem wiele pojazdów jeździ notorycznie przeładowanych ale od tego mamy służby ITD żeby ich ścigać i ciężko karać. Ale ITD woli stać zawsze w tym samym miejscu żeby było łatwiej ich ominąć, zamiast stanąć przez 48 godzin non stop przy jednej kopalni czy kamieniołomie…

      • Kiero1 napisał(a):

        Czyja wina? Z pewnością „inteligentngo inaczej” wyprzedzającego pasem awaryjnym…

  6. Wojtek napisał(a):

    TIR-owcy to Panowie dróg, jeżdżą jak chcą i nie przejmują się maluczkimi użytkownikami dróg, cóż.
    A oprócz tego rozjeżdżają nasze drogi, na które ciągle będziemy dokładać. Czas to zmienić. Za akcję trzymam mocno kciuki.

User’s Age is:

Leave a Reply